Pages

Monday, 31 December 2012

jadual pembayaran gaji 2013




penyata-gaji-kakitangan+awam



BULANTARIKHNOTA
Januari23 Januari 2013 (Hari Rabu)
Februari*25 Februari 2013 (Hari Khamis)Tahun Baru Cina: 10 & 11 Februari 2013
Mac25 Mac 2013 (Hari Isnin)
April25 April 2013 (Hari Khamis)
Mei23 Mei 2013 (Hari Khamis)Pesta Menuai : 30 & 31 Mei 2013
Jun* 25 Jun 2013Hari Gawai : 1 & 2 Jun 2013
Julai25 Julai 2013 (Hari Khamis)
Ogos* 22 Ogos 2013 (Hari Khamis)Hari Raya Puasa : 8 & 9 Ogos 2013
September25 September 2013(Hari Rabu)
Oktober8 Oktober 2013 (Hari Selasa)Hari Raya Haji 2013 : 15 Oktober 2013
November25 November 2013Deepavali : 2 November 2013
Disember* 18 Disember 2013Hari Khamis : 25 Disember 2013)



                                 

masa akan terus berlalu




Assalamualaikum dan salam sejahtera




Masa akan terus berlalu..2012 akan saya tinggalkan dengan pelbagai rasa...semuanya akan saya bukukan di dalam hati..menjadi satu rahsia yang abadi di dalam diri...namun begitu, apa yang paling saya harapkan adalah semoga segala amalan saya sebagai hamba Allah SWT diterima olehNya...semogaa kehadiran tahun 2013, akan terus memberikan sinar buat saya..terus berhijrah dan mengorak langkah menjadi insan yang lebih baik, anak yang solehah dan terus berbakti di bumi Allah yang terlalu indah kurnianNya...juga berjaya mengecapi kejayaan di dunia dan akhirat..In Shaa Allah.
-
-
-
-
-
-
-
-
-

sekadar peringatan buat diri sendiri



Firman Allah, maksudnya:"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan mengatakan 'Kami telah beriman' sedangkan mereka belum lagi diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah S.W.T. mengetahui orang yang benar dan orang yang dusta. "Surah Al-Ankabut: ayat 2-3.


Semakin Dekat Dengan Allah Semakin Kuat Ujian dariNya


semoga diri ini sentiasa diberikan kekuatan untuk terus mengorak langkah di bumi mu ini ya Allah..amin

kerja kerja kerja


 Assalamualaikum dan salam Sejahtera




2012 akan melabuhkan tirai tak sampai pun dalam masa 24 jam lagi..sedihnyer..uhuk uhuk uhuk...hari ni adalah hari terakhir dalam 2012. Saya datang kerja macam biasa...tak cuti pun...kat aras atas ni cuma ada 3 orang ajer buat masa skang jam 8.21 am..yang lain2 belum mucul tiba...apa2 pun kena lebih bersemangat untuk teruskan usaha menjadi hamba Allah yang lebih baik dari hari semalam...

Sunday, 30 December 2012

a reminder to myself

                          



 learn from yesterday


live for today  


hope for tomorrow


for a better tomorrow











pengembaraan ke Sungai Besar




Assalamualaikum dan salam sejahtera



al-hamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana masih lagi diberi ruang untuk bernafas di bumi ciptaanNya yang cukup2 indah..

Perjalanan harini adalah ke Sungai Besar, Selangor teman Cik Azs ke kenduri kahwin adik kawannyer...last saya pergi kenduri kahwin pun masa teman Cik Azs jugak (asyik teman Cik Azs ajer) g kenduri kawin kawan dia..hurmmmm, bila ntah dapat g keduri kahwin Cik Azs pulak...ekeekeekeee

Tepat jam 10.45pg, kami bertolak ke Sungai Besar..perjalanan yang sangat mencabar...penuh onak dan duri...beralun dan berombak semua ada...dalam pukul 12.15 kami pun sampai di rumah pengantin...masa tu pengantin tengah berarak jalan ke rumah...hurmmm, awal jugak pengantin sampai...hurmmm, nak kena cerita jugak... baju kurung yang saya pakai kena pulak dengan warna tema kenduri...ada chemistry gitu..ahakss....
.
.
.
.
gambar2 sekitar kenduri kahwin adik kawan Cik Azs



Selamat Pengantin baru Taufik dan Shida....





pelbagai jenis lauk pauk disediakan...kerang masak pedas, ayam goreng, sayur campur, dalca ,daging masak aper ntah n ada lagi yang saya tak ambil sebab dah penuh pinggan..he he he..tapai pun ada tu....






asal gambar Cik Azs ajer mesti clear..ho ho ho....makanan cik azs pun penuh pinggan..tapai tu saya yang punya yer..hik hik hik






kelabu asap pulak gambar ni...


Selesai makan, kami terus jumpa keluarga pengantin..Cik Azs sempatlah posing n lepak2 kejap dengan kawan baik dia....then, kami teruskan perjalanan kami balik ke Tanjung Malim...
dalam perjalanan ke Tanjung Malim, kami mengambil kesempatan untuk melihat keindahan alam ciptaan Ilahi yang sangat2 indah..Subhanallah...cantik sangat2 pemandangan...sempatlah kami berposing dengan baju kurung masing2... 

.
.
.
.





























saya suka gambar yang last ni walaupun xberapa nak clear....hu hu hu



Lepas penat berposing kat sawah padi, kami teruskan perjalanan ke Tanjung Malim..
al hamdulillah, kami selamat pulang ke dagang tepat jam 3 petang.......