Pages

Saturday 5 January 2013

Saya Sering Bertanya.....

Assalamualaikum dan salam Sejahtera




sebagai hamba Allah yang begitu kerdil kehidupannya di muka bumi ini, saya sering bertanya kepada diri sendiri
-
-
-
kenapa aku diuji??
lalu 
Allah menjawab:




saya bertanya lagi, kenapa aku sering kecewa? 
lalu
Allah menjawab:




saya terus bertanya, bagaimana aku harus hadapinya?
lalu
Allah menjawab:




dan tanya lagi, apa yang aku dapat daripada semua ini?lalu
Allah menjawab:

"Allah hath purchased of the Believers their persons and their goods for their (in return) is the Garden (of Paradise)
-Surah At-Taubah ayat 111-




kadang-kadang terdetik di hati ini..AKU TAK MAMPU HADAPI SEMUA UJIAN MU INI YA ALLAH!!
Lalu 
Allah menjawab:

”....dan janganlah kamu ber putus asa daripada rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa daripada rahmat Allah melainkan kaum yang kafir.” Surah Yusuf,ayat 12.





No comments:

Post a Comment